Social Media: «Όπλο» ανάπτυξης ή αυτοκαταστροφής μιας επιχείρησης;

Με την πάροδο των χρόνων τα social media καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι στην καθημερινότητα όλων. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του European Communication Monitor, η χρήση των social media αναμένεται να αυξηθεί δραματικά μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Αλήθεια όμως, πόσο χρόνο ξοδεύουν οι εργαζόμενοι μιας εταιρείας στα social media και πόσο ωφέλιμο ή βλαβερό μπορεί να είναι; Πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας και διαφήμισης ή μήπως είναι ένα ακόμη μέσο χαλάρωσης που αποσπά την προσοχή και μειώνει την αποδοτικότητα;

Σε δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 500 επιχειρήσεις, φάνηκε ότι το 46% ξοδεύει πάνω από 6-10 ώρες την εβδομάδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 11% ξοδεύει 11-10 ώρες και μόλις το 7% αφιερώνει πάνω από 21 ώρες ανά εβδομάδα.

Πάνω από το 90% των εταιρειών διαθέτουν κάποιο προφίλ στο Facebook, ενώ το 70% χρησιμοποιεί τακτικά το Twitter. Με μεγάλη διαφορά ακολουθούν τα LinkedIn (4%), Google+ (3%) και Pinterest(2%). Επιπλέον, μόλις μια στις δύο επιχειρήσεις χρησιμοποιεί κάποιο blog, μιας και θεωρούν ότι απαιτεί πολύ χρόνο. Με μια σύντομη ματιά εύκολα διαπιστώνει κανείς πως όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν να αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους και να αφιερώσουν ένα μέρος αυτού στα social media.

Αναμφίβολα, η δύναμη των social media είναι μεγάλη, ειδικά όσον αφορά τις δημόσιες σχέσεις. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες τα έχουν ενσωματώσει ως βασικά και αναγκαία business εργαλεία. Με συνετή και σωστή χρήση μπορούν να αποτελέσουν περισσότερο ευκαιρία, παρά απειλή. Μπορεί κάποιοι να επιμένουν στις θεωρίες περί κινδυνολογίας, ωστόσο, έχει επαληθευτεί πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενισχύουν σημαντικά το brand κάθε επιχείρησης.

 
 

Εγγραφή στα νέα της mod