10 Οδηγίες για τη Δημιουργία Επιτυχημένων… Brands!

Οι Βrand Μanagers πάντα θα είναι καινοτόμοι, θα καταργούν τους κανόνες και σαν αποτέλεσμα θα δημιουργούν πετυχημένα brands. Tα σπουδαία Βrands είναι ο μόνος δρόμος για τη διατήρηση του κέρδους πάνω από τον μέσο όρο.

Στις σύγχρονες αγορές,  όλα είναι Βrands: όχι μόνο η Coca Cola, αλλά και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ… Οι άνθρωποι γνωρίζουν και εμπιστεύονται τις εμπορικές ονομασίες και η εμπιστοσύνη σε ένα Βrand είναι πολύ σημαντική, καθώς οι άνθρωποι καλούνται να κάνουν όλο και περισσότερες επιλογές.

Ακολουθούν 10 οδηγίες για τη δημιουργεία ενός πετυχημένου brand:

Πρώτο

Είναι λάθος να πιστεύει κανείς πως η διαφήμιση δημιουργεί Βrands. Brands δημιουργούνται από μια σύνθεση παραγόντων όπως η διαφήμιση, οι δημόσιες σχέσεις, οι χορηγίες, οι εκδηλώσεις, οι κοινωνικές προσφορές, το άμεσο μάρκετινγκ, η προσωπική πώληση κτλ.

Δεύτερο

Η πραγματική πρόκληση είναι να επιτύχεις ώστε τα ΜΜΕ να μιλούν από μόνα τους για το Βrand και να εδραιωθεί σαν κάτι απολύτως καινούργιο, που εντάσσεται σε νέα κατηγορία, παρά απλά σαν ένα ακόμα ανταγωνιστικό προϊόν. Πρέπει να είσαι ο πρώτος και οι άλλοι να ακολουθούν.

Τρίτο

Τα επιτυχημένα Βrands θα πρέπει να προσφέρουν εκτός των ορθολογιστικών και συναισθηματικά οφέλη. Πολλά Βrands εστιάζουν στην τιμή, τις πωλήσεις ή στα διάφορα χαρακτηριστικά τους, ενώ θα έπρεπε να τονίζουν και τα συναισθηματικά οφέλη, όπως γιαπαράδειγμα: δυναμική ενέργεια (Lucozade) ή οικειότητα, γνήσια ευχαρίστηση και νιρβάνα (Haagen Dazs).

Τέταρτο

Ένα καινούργιο Βrand χρειάζεται αξιοπιστία και οι δημόσιες σχέσεις μπορούν να το επιτύχουν αυτό πολύ καλύτερα από τη διαφήμιση, ιδιαίτερα όταν αυτή απευθύνεται σε μαζικό ακροατήριο.

Πέμπτο

Οι επιχειρήσεις πρέπει να αποσαφηνίσουν τις βασικές αξίες της εταιρείας ώστε να «χτίσουν» ένα πετυχημένο Βrand. Επιχειρήσεις όπως τα Starbucks έχουν χτίσει ένα ισχυρό επιχειρηματικό όνομα βασιζόμενες στην ποιότητα και την αξία κι έτσι σε κάθε προϊόν τους αντανακλάται αυτή η εικόνα.

Έκτο

Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να διευκρινίζουν την ουσία (τα βασικά χαρακτηριστικά) του Βrand και να διασφαλίζουν ότι αυτά προσφέρονται με συνέπεια, μέσω των καναλιών διανομής και επικοινωνίας μάρκετινγκ, μέσω μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης στη διαχείριση του προϊόντος.

Έβδομο

Μην αφήνετε το Brand να εξασθενήσει. Τι απ’ όλα τα είδη θέλετε όταν παραγγέλνετε μια Coca Cola; Την κλασική, διαίτης, με λεμόνι, Zero; Ίσως βέβαια πρέπει να είσαι γνωστός όσο η Coca Cola για να επιτύχεις κάτι τέτοιο. Μπορεί λοιπόν να επεκτείνεις το Βrand, αλλά χρειάζεται προσοχή.

Όγδοο

Η τιμολόγηση είναι επίσης μια πρόκληση. Εάν το Βrand έχει πλασαριστεί με επιτυχία σε κάποια θέση, μην το διακινδυνεύετε. Δημιουργήστε ένα καινούργιο Βrand ή παρακλάδι με νέα θέση.

Ένατο

Αντισταθείτε στην πίεση του να μειώσετε τις τιμές και να κλείσετε συμφωνίες που μειώνουν την αξία του Βrand. Εκτεταμένη έμφαση στην τιμολόγηση και τις οικονομικές συμφωνίες μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επιζήμια για το Βrand.

Δέκατο

Κάθε κανόνας έχει εξαιρέσεις.

 

 
 

Εγγραφή στα νέα της mod