Σε συνεχή άνοδο το ηλεκτρονικό εμπόριο

Στα 2,9 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2012, σημειώνοντας αύξηση 25%-35% στους βασικούς δείκτες μέτρησης της online αγοράς και πάνω από 50% στις συνολικές αγορές σε σχέση με το 2011.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα του 2012 για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχείρηση – Καταναλωτή (Β-C) και τη συμπεριφορά online καταναλωτών, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διαδικτύου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν που οργανώνει η Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων και το ΟΠΑ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C (επιχείρηση προς καταναλωτή) είναι ιδιαίτερα αυξητική το 2012, όπου 1,9 εκατ. Έλληνες συνολικά αγόρασαν online προϊόντα ή υπηρεσίες αξίας 2,9 δισ. ευρώ, κάνοντας κατά μέσο όρο ετησίως 20 αγορές μέσω του διαδικτύου συνολικής αξίας 1.600 ευρώ.

Όσον αφορά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράστηκαν online το 2012, τη μεγαλύτερη αύξηση είχαν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (από την 3η στην 1η θέση), τα είδη ένδυσης και υπόδησης (από τη 10η στην 5η θέση), ενώ αξιοσημείωτη είναι η εμφάνιση για πρώτη φορά μιας νέας μεγάλης κατηγορίας υπηρεσιών γύρω από τις τηλεπικοινωνίες, ασφάλειες, ενοικίαση / πώληση, χρηματοοικονομικά / νομικά.

Στις σημαντικές συμπεριφορές των online αγοραστών καταγράφεται ότι μόνο το 61% των αγορών πραγματοποιήθηκε σε ελληνικά sites (σε αντίθεση με το 80% των ευρωπαϊκών χωρών). Συνεπώς αναμένεται τα επόμενα χρόνια να αυξηθεί το ποσοστό αυτό. Σε ό,τι αφορά το 2013, η αξία των online αγορών αναμένεται να κυμανθεί στα ίδια επίπεδα.

 
 

Εγγραφή στα νέα της mod