«Προτιμήστε μας. Είμαστε οι χειρότεροι στον κόσμο»

Όταν είσαι επιχειρηματίας, θέλεις να βλέπεις την επιχείρησή σου γεμάτη πελάτες. Ακόμη και αν είναι η χειρότερη στον κόσμο. Εάν, βέβαια, είσαι πολύ έξυπνος επιχειρηματίας, απλώς διαφημίζεις την επιχείρησή σου ως τη χειρότερη στον κόσμο. Έχει αποδειχθεί πολλάκις, άλλωστε, ότι η κακή δημοσιότητα είναι προτιμότερη από την καθόλου δημοσιότητα.

Εδώ και χρόνια το Hans Brinker Hotel, στο Άμστερνταμ ακολουθεί ακριβώς αυτήν την τακτική. Την ώρα που οι ανταγωνιστές πασχίζουν να δελεάσουν τους τουρίστες προβάλλοντας τις υπηρεσίες που παρέχουν, οι ιδιοκτήτες του Hans Brinker υπερηφανεύονται για τις υπηρεσίες που… δεν προσφέρουν, διαλαλούν τις ελλείψεις που παρατηρούνται στο κατάλυμμά τους και καλούν, χωρίς ίχνος ντροπής, τον καλοκάγαθο ταξιδιώτη να ξεκουράσει το αποκαμωμένο σώμα του σε ένα από τα φερόμενα ως άθλια δωμάτιά τους. Οι φημισμένες έντυπες καταχωρίσεις του ξενοδοχείου κάνουν λόγο για «ανέσεις που μπορούν να συγκριθούν μόνο με εκείνες μιας κοινής φυλακής» και «κρεβάτια που σου προκαλούν λουμπάγκο», ενώ στο site του ξενοδοχείου γίνεται ειδική μνεία σε κοριούς και άλλα ζωΰφια που παροικούν το κτίριο.

Πόσο κακό είναι, όμως, το «χειρότερο ξενοδοχείο του κόσμου»; Οι μαρτυρίες και οι κριτικές των επισκεπτών βγάζουν έναν μέσο όρο που βρίσκεται πολύ πιο ψηλά από τον πάτο. Υπάρχουν, φυσικά, αρκετοί που δηλώνουν ότι το ξενοδοχείο προσφέρει «όλα όσα υπόσχεται». Περισσότεροι το χαρακτηρίζουν αξιοπρεπές και άλλοι δεν διστάζουν να το… εκθειάσουν.

Η περίπτωση του Hans Brinker Hotel είναι αξιοσημείωτη για δύο λόγους: Ο πρώτος έχει να κανει με το θέμα των προσδοκιών και το πώς αυτές επηρεάζουν τις εντυπώσεις που αποκομίζουμε από τις εμπειρίες μας. Ειδικά στον τομέα του τουρισμού, οι προσδοκίες είναι το ήμισυ του παντός. Στο Hans Brinker Hotel οι πελάτες πηγαίνουν προσδοκώντας τέρατα για να βρουν, εν τέλει, λιγότερο αποκρουστικά τέρατα. Και, κάπως έτσι, το ξενοδοχείο είναι σχεδόν πάντοτε πλήρες και οι ιδιοκτήτες τρίβουν τα χέρια τους.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη στρατηγική που επέλεξε το ξενοδοχείο. Οι υποδειγματικές καμπάνιες για την προώθηση των «ανέσεων» του Hans Brinker Hotel φέρουν τη σφραγίδα της ανεξάρτητης διαφημιστικής εταιρίας KesselsKramer, η οποία στηρίζει με πάθος τις ανατρεπτικές ιδέες. Η – έστω και έμμεση – ενασχόλησή μου με τη διαφήμιση με «αναγκάζει» να θαυμάσω την ευρηματικότητα των ανθρώπων της KesselsKramer, κυρίως όμως την τόλμη και το θάρρος των ανθρώπων του Hans Brinker Hotel. Οι διαφημιστές έχουν συχνά παλαβές ιδέες, αλλά πόσοι πελάτες έχουν τα κότσια να τις αποδεχθούν και να τις υιοθετήσουν; Το παράδειγμα του ολλανδικού ξενοδοχείου αποδεικνύει, για άλλη μία φορά, ότι στη διαφήμιση ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο. Καλό είναι να ακούει τον διαφημιστή πού και πού.

 

Πηγή: theartfoundation

 
 

Εγγραφή στα νέα της mod