Ο μαγικός κόσμος του Facebook Advertising

Τι είναι για εσάς το Facebook; Επικοινωνία και ενημέρωση θα πουν οι περισσότεροι. Φυσικά. Ουσιαστικά όμως είναι και ένα (πολύ)εργαλείο, που εκτός από τα παραπάνω, έχει και μία χρήση που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε προς όφελος της επιχείρησής σας. Την διαφήμιση. Τι εννοούμε με αυτό; Την προώθηση της business Facebook σελίδας σας ή της ιστοσελίδας σας. Με άλλα (πιο απλά) λόγια μιλάμε για το πιο δημοφιλές πλέον είδος online διαφήμισης. Δεν είναι τυχαίο που όλο και περισσότερες επιχειρήσεις πια επιλέγουν να διαφημιστούν με αυτόν τον τρόπο, καθώς το Facebook αποτελεί σήμερα την καλύτερη digital διαφημιστική πλατφόρμα! Και αυτό γιατί, συγκριτικά με όλες τις υπόλοιπες online πλατφόρμες της αγοράς, προσεγγίζει το μεγαλύτερο κοινό με το μικρότερο κόστος. Έρευνα της Shareaholic σε πάνω από 300.000 sites με πάνω από 400 εκατομμύρια μοναδικούς μηνιαίους χρήστες, αποκαλύπτει τα social referrals ή αλλιώς τις παραπομπές των social media, για το 3ο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με τα οποία το Facebook παραμένει βασιλιάς με 22,36%.

Η δυνατότητα που σας δίνεται να προωθήσετε την επιχείρησή σας μέσω του Facebook είναι σημαντική και μπορεί να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα.Οδηγεί στη δημιουργία ενός μεγάλου community που θα ενδιαφέρεται πραγματικά και ουσιαστικά για τις υπηρεσίες ή το προϊόν σας, θα σας στηρίζει και θα αλληλεπιδρά μαζί σας. Μακροπρόθεσμα, θα οδηγήσει στην ενίσχυση της δυναμικής του ίδιου του brand σας, μέσω και της προσέλκυσης πελατών, που είναι και ο απώτερος σκοπός των εν λόγω διαφημιστικών ενεργειών.

Πώς όμως θα φέρετε το κοινό στη σελίδα ή στο site σας; Ποιο είναι το target group σας, οι άνθρωποι δηλαδή στους οποίους απευθύνεστε; Μέσω της διαφημιστικής πλατφόρμας του Facebook, μπορείτε να στοχεύσετε τους κατάλληλους χρήστες, εκείνους που είναι πιθανότερο να είναι οι επόμενοι πελάτες σας. Η στόχευση μπορεί να γίνει με βάση την περιοχή, την ηλικία, το φύλο και -το σημαντικότερο από όλα- με βάση τα ενδιαφέροντα. Για παράδειγμα, ένας χρήστης που έχει αλληλεπιδράσει (κάνει like σε σελίδες ή posts) σχετικά με γάμο είναι ο ιδανικός μελλοντικός πελάτης για μία αίθουσα δεξιώσεων. Όπως αντίστοιχα όσο αφορά στην περιοχή, κάποιος που μένει στα Γρεβενά, δεν είναι αυτός που πρέπει να στοχεύσει μία διαφημιστική καμπάνια για μία αλυσίδα καταστημάτων που δεν έχει παράρτημα εκεί! Στην ουσία, αφού επιλεγεί το κατάλληλο κοινό προς στόχευση, το κατάλληλο κείμενο και εικόνα (με παραλλαγές τους) και το budget που επιθυμείτε να διαθέσετε για να προωθήσετε τη σελίδα σας ή το site σας, η διαφήμιση είναι έτοιμη να «σερβιριστεί» στους χρήστες. Αρκεί αυτοί να έχουν προσωπικό λογαριασμό στο Facebook και να πληρούν τα κριτήρια που έχετε ορίσει εσείς. Από εκεί και πέρα, και για όσο διαρκεί η κάθε καμπάνια, συγκεντρώνονται likes ή/και clicks και η αναγνωρισιμότητα (awareness) του προϊόντος ή της επιχείρησής σας μεγαλώνει. Αυτό είναι και το πρώτο βήμα. Ακολουθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος (interest) και έπειτα της επιθυμίας (desire), που έχουν ως απώτερο στόχο το action, δηλαδή την αγορά. Θυμηθείτε πως οι fans από μόνοι τους δεν είναι δείκτης. Πρέπει να γίνουν και πελάτες!

Την μεγάλη δύναμη του Facebook την αποδεικνύουν και οι αριθμοί. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν 4.620.000 ενεργοί λογαριασμοί και 11.000 business σελίδες, ενώ το 87% των χρηστών μπαίνει σε καθημερινή βάση στον λογαριασμό του. Πιο αναλυτικά, μπαίνουν περισσότερο οι άντρες από τις γυναίκες, σε ποσοστό 54,4% έναντι 45,6%. Και όσο αφορά στο engagement, δηλαδή στην ενεργή ενασχόλησή τους με τα posts που αναρτώνται, μέσα σε ένα μήνα κάνουν κατά μέσο όρο 5 σχόλια, 14 likes, 2 shares και 6 ad clicks. Είναι σημαντικό οι χρήστες να κλικάρουν τα ads και σίγουρα να μην τα κάνουν hide. Αν για παράδειγμα έχετε δημιουργήσει μία διαφήμιση, η οποία για κάποιο λόγο κουράζει ή δεν είναι αρκετά ενδιαφέρουσα για το χρήστη, έχει το δικαίωμα να την κρύψει, με αποτέλεσμα να βλέπει στο newsfeed του σιγά-σιγά όλο και λιγότερα (και κάποια στιγμή ίσως και καθόλου) δικά σας ads ή promoted (πληρωμένα) posts. Το ίδιο συμβαίνει και με τα απλά posts. Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε ότι το 45% των χρηστών μπαίνει στο Facebook από το κινητό, άρα μία διαφήμιση πρέπει να είναι και mobile friendly. Τέλος, στην περίπτωση που ένα Facebook ad καταλήγει σε website, το δεύτερο πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλικό στο χρήστη και πιο άρτιο. Μην ξεχνάτε πως το Facebook, αυτό καθεαυτό, δεν είναι η εικόνα της επιχείρησης, αλλά ένας εξαιρετικός τρόπος να την προωθήσεις. Ούτε ολόκληρη η στρατηγική, αλλά ένα (σημαντικό ωστόσο) μέρος της. Η δυνατότητα πρόσβασης στο Facebook και στην διαφημιστική πλατφόρμα του σε τόσο μεγάλο κοινό δίνει μία τεράστια ευκαιρία που πρέπει να ξέρει κανείς όμως πώς να την χειριστεί! Μόνο τότε θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα και δεν θα χάσει χρόνο και κυρίως χρήματα. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχουν οι ειδικοί αλλά και τα insights, τα στατιστικά δηλαδή στοιχεία που δείχνουν πώς εξελίσσεται μία καμπάνια, αν απέδωσε ή όχι, κάτι το οποίο σας κρούει τον κώδωνα για πιθανές αλλαγές και βελτιώσεις. Μοιάζει εύκολο, αλλά δεν είναι τόσο, αν δεν έχεις τη απαραίτητη τεχνογνωσία.

 
 

Εγγραφή στα νέα της mod