Εφαρμόστε τις Αρχές της Νευρολογίας στην επιχείρησή σας!

Οι αρχές του παραδοσιακού ασκούμενου Mάρκετινγκ λένε «ακολούθησε τις δοκιμασμένες συνταγές, δώσε έμφαση στο ισοζύγιο κόστους – οφέλους, εγγυήσου την ικανοποίηση και την ποιότητα, προγραμμάτισε σωστά τις ενέργειές σου, καλύπτοντας και τις 3.600 των διαθέσιμων επικοινωνιακών εργαλείων.

Στη συνέχεια διέθεσε ένα ποσοστό των κερδών από τις πωλήσεις, για την αγορά νέων διαφημίσεων, για την αύξηση της διανομής και στη συνέχεια των πωλήσεων και ούτω καθεξής, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ανοδικό σπιράλ, γνωστό ως Τηλεοπτικό Βιομηχανικό Σύμπλεγμα».

Παρόλα αυτά όμως ακόμη και οι κορυφαίοι μαρκετίερς, ομολογούν ότι πολλές από τις πιο καλά οργανωμένες και μελετημένες καμπάνιες είναι πολύ πιθανό να αποτύχουν και ιδιαίτερα στη σημερινή οικονομική συγκυρία.

Eχετε ποτέ αναρωτηθεί πώς είναι δυνατόν ακόμη και τα ποιο ακριβά ή και τα χειρότερης ποιότητας προϊόντα να είναι πολύ πετυχημένα; Ή γιατί και με ποιον τρόπο οι πελάτες παίρνουν αποφάσεις που δεν φαντάζουν λογικές ή πρακτικές;

Η απάντηση έρχεται από τον σχετικά νέο κλάδο του Νευρομάρκετινγκ, ο οποίος βασίζεται στην επιστήμη της νευρολογίας και χρησιμοποιεί ιατρικές τεχνολογίες νευρο-απεικόνισης όπως κυρίως τη Λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία, μια αιμοδυναμική μέθοδο για την άμεση παρακολούθηση των νευρολογικών αντιδράσεων των καταναλωτών στις διαφημίσεις, τα brands και τα προϊόντα.

Τι είναι το νευρομάρκετινγκ?

Το Νευρομάρκετινγκ είναι ένας νέος κλάδος του Μάρκετινγκ, ο οποίος χρησιμοποιεί ιατρικές τεχνολογίες, όπως τη functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) (Μαγνητική Τομογραφία) για τη μελέτη των αντιδράσεων που προκαλούν στον εγκέφαλο τα διάφορα ερεθίσματα του Μάρκετινγκ, την καταμέτρηση των αλλαγών στη δραστηριότητα των διαφόρων σημείων του εγκεφάλου και προκύπτει τελικά, για ποιον λόγο οι καταναλωτές παίρνουν συγκεκριμένες αποφάσεις και ποιο σημείο του εγκεφάλου ευθύνεται για αυτή τους την απόφαση.

«Η κλασσική διαφήμιση έχει πεθάνει, για να δώσει την θέση της στο νευρομάρκετινγκ που εφαρμόζεται για να ωθήσει την πώληση προιόντων και υπηρεσιών και χρησιμοποιείται ως εργαλείο πολιτικής προπαγάνδας και εγκεφαλικού ελέγχου…» γράφει στο ιστολόγιο του ο Πάμπλο Πειλορόν, ισπανός νευροοικονομολόγος.

Η μείωση των τιμών η η βελτίωση της ποιότητας των προιόντων αποτελούν απαρχαιωμένες τακτικές σύμφωνα με τον ίδιο.

Το νευρομάρκετινγ χειραγωγεί τον εγκέφαλο του καταναλωτή, για να καταστήσει το προιόν μια εγκεφαλική επιθυμία η οποία δεν μπορεί να αντικατασταθεί.

Δεν πρόκειται όμως για μία μορφή εξαπάτησης επισημαίνουν οι ειδικοί. Είναι απλώς μια πιο αποτελεσματική τεχνική πωλήσεων που έχει σκοπό να επηρεάσει τα συναισθήματα που ελέγχονται απο τον εγκέφαλο των υποψήφιων αγοραστών.

Έτσι σχεδιάζονται στρατηγικές προώθησης που βασίζονται σε χρώματα που ενεργοποιούν θετικά συναισθήματα, αρώματα που βοηθούν τον καταναλωτή να χαλαρώσει στο εμπορικό κέντρο η μουσικές σε ρυθμό προγραμματισμένο ώστε να μειώνει το ρυθμό αναπνοής και τους καρδιακούς ρυθμούς.

Η χρήση του Νευρομάρκετινγκ γίνεται για την καλύτερη κατανόηση των επιλογών των καταναλωτών, καθώς μια λεκτική απάντηση στην ερώτηση «Σας αρέσει αυτό το προϊόν;» μπορεί να μην είναι και η αληθινή.

Αυτή η γνώση που σας προσφέρει, βοηθά να δημιουργήσετε πιο αποτελεσματικά προϊόντα και υπηρεσίες και να σχεδιάσετε διαφημιστικές εκστρατείες οι οποίες στοχεύουν περισσότερο στην αντίδραση του εγκεφάλου.

Το Νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας πει σε ποια ερεθίσματα αντιδρά ο καταναλωτής, είτε πρόκειται για το χρώμα της συσκευασίας, τον ήχο του κάνει το κουτί όταν το περιεργάζεται ο καταναλωτής, το περιεχόμενο του διαφημιστικού υλικού, μέχρι και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο εγκέφαλος όταν παίρνουμε οικονομικές αποφάσεις.

Η χρήση του fMRI scanner, μας επιτρέπει να παρακολουθήσουμε τις αλλαγές στη ροή του αίματος μέσα στον εγκέφαλο για να καταμετρήσουμε την εγκεφαλική δραστηριότητα κατά την εκτέλεση της έρευνας.

Γενικά το Branding αποτελεί έναν από τους πιο ενδιαφέροντες τομείς του Νευρομάρκετινγκ. Είναι ξεκάθαρο ότι οι καταναλωτές έχουν ισχυρές και συνήθως υποσυνείδητες αντιδράσεις στα brands. Με την καλύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί αυτή η διαδικασία μπορούμε να δημιουργήσουμε πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ.

 
 

Εγγραφή στα νέα της mod